Jak przygotować się do sesji zdjęciowej – od teorii do praktyki

Chcesz pokazać swoją firmę i pracowników od najlepszej strony? Utrwal to na profesjonalnych zdjęciach! Zanim jednak umówisz się na sesję, dowiedz się, jak się do niej przygotować, by ze współpracy z fotografem wynieść najwięcej korzyści. Zapraszamy do lektury artykułu na temat przygotowania do sesji zdjęciowej.

chef at work photo by Robert Parma

Jeśli zastanawiasz się, jak przygotować się do sesji zdjęciowej, dobrze trafiłeś – znajdziesz tu przydatne informacje na temat przygotowania do sesji i rodzajów portretu biznesowego. Sesja to świetna okazja, by opowiedzieć o twojej firmie – przygotuj się do niej dobrze!

Z tekstu dowiesz się:

  • jakie rodzaje sesji możesz wybrać,
  • jak zaplanować sesję z fotografem,
  • co możesz zrobić, by przygotować do sesji siebie i pracowników twojej firmy.

Jaka sesja, taki efekt – o rodzajach sesji zdjęciowych dla firm

Zanim rozpoczniesz przygotowanie do sesji zdjęciowej warto zastanowić się, czego po niej oczekujesz. Każdy właściciel czy właścicielka firmy ma pewną wizję tego, jak ma wyglądać komunikacja marki. Zastanów się więc, który z poniższych rodzajów sesji firmowych najlepiej sprawdzi się w twoim przypadku.

  • Portretowa sesja studyjna – to zdjęcia wykonane w atelier fotografa. Możesz ustalić, czy sesja ma być wykonana w jego studio, czy też mobilne studio
    ma zostać zaaranżowane w siedzibie twojej firmy. Sesja studyjna zaprezentuje twoich pracowników w profesjonalny sposób, nie rozpraszając uwagi odbiorcy.

  • Sesja portretowa w naturalnych warunkach – to zdjęcia pokazujące ciebie lub twoich pracowników we wzbudzający zaufanie sposób pozbawiony wprawdzie ścisłego kontekstu zawodowego, ale jednak związany z charakterem firmy. W tle może znaleźć się park, okolice biura, sala konferencyjna, zabytkowa lub biznesowa panorama miasta. Naturalne światło podkreśla bardziej swobodny charakter tego typu zdjęć.
  • Sesja edytorialowa – to świetny sposób, by uchwycić unikalny charakter twojej działalności. Zdjęcia prezentują twoją firmę i ciebie w akcji. Barmana można sfotografować w trakcie przygotowywania ulubionego drinka, konsultanta – ściskającego rękę klienta, a fotografa… z aparatem.edytorialowy portret biznesowy

Co należy uzgodnić przed sesją?

Jeśli udało ci się wybrać rodzaj sesji zdjęciowej, czas na bardziej szczegółowe ustalenia z samym wykonawcą usługi – fotografem. Zastanów się nad charakterem i przeznaczeniem zdjęć. Czy mają znaleźć się w materiałach drukowanych, mediach społecznościowych czy na stronie twojej firmy? Planujesz również zdjęcia grupowe? Masz jakieś wymagania techniczne co do samego kadru – czy mają to być zdjęcia sylwetki, czy headshoty, w pionie czy w poziomie?

Warto uzgodnić również:

  • Budżet – zastanów się, jakiego rzędu kwoty chcesz przeznaczyć na sesję. Na naszej stronie, pod opisem każdej z oferowanych usług, znajdziesz podstawowy cennik – zapoznaj się z nim lub skontaktuj się z nami bezpośrednio.
  • Czas trwania i miejsce – sprawdź, czy wjazd na teren, na którym siedzibę ma twoja firma, wymaga szczególnych pozwoleń. Jeśli tak, uzgodnij wszystko z odpowiednim wyprzedzeniem – ekipa fotograficzna musi mieć możliwość rozładowania sprzętu blisko miejsca wykonywania zdjęć i podłączenia lamp oraz innych urządzeń do prądu. Przemyśl też, ile czasu chcesz poświęcić na samą sesję – fotograf z pewnością dostosuje jej plan do twoich możliwości. Upewnij się, że przekazałeś wszystkie twoje zastrzeżenia czy ograniczenia techniczne obiektu do wiadomości fotografa – musimy mniej więcej wiedzieć, co zastaniemy na miejscu. Chcemy przecież wykonać usługę jak najlepiej!

Jeśli udało ci się zakończyć „teoretyczne” przygotowania do sesji zdjęciowej, czas na praktykę – zastanówmy się, co ty, jako klient, możesz zrobić, by sesja wypadła jak najlepiej.

Przygotowanie do sesji zdjęciowej po stronie klienta

Chcesz, żeby zdjęcia twoich pracowników pojawiły się na stronie internetowej w zakładce „O nas” i udało ci się dopiąć wszystkie szczegóły oraz umówić sesję w siedzibie firmy? Wspaniale – nie zapomnij jednak poinformować samych fotografowanych z odpowiednim wyprzedzeniem. Zadbaj też o to, by wszyscy zainteresowani wiedzieli, jak przygotować się do sesji. Jeśli twoi pracownicy mają czuć się naturalnie w kadrze, a co za tym idzie – dobrze wyjść na zdjęciach, muszą być:

  • wypoczęci i świadomi, że czeka ich sesja,
  • poinformowani co do wymaganego stroju i ewentualnych dodatków – jest to szczególnie ważne, jeśli w planach jest zdjęcie grupowe,
  • pozytywnie nastawieni – efekty w postaci profesjonalnych, stylowych zdjęć z pewnością wywołają uśmiech na twarzach całej fotografowanej ekipy!

Jeśli potrzebujesz, by tobą czy twoimi pracownikami zajęła się makijażystka lub fryzjer, ale nie masz na oku nikogo, kto wzbudzałby twoje zaufanie, daj nam znać – z pewnością będziemy w stanie polecić odpowiednie osoby.

Już wkrótce napiszemy o tym, jak pozować do zdjęć portretowych. Tymczasem jeśli nasz blog cię wciągnął, zobacz, co piszemy o marketingu stomatologicznym i sesjach gabinetowych